آوریل 15, 2024

به گزارش تجارت امروز؛ بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان واقعاً یک موضوع ترجیحی شخصی است زیرا ورزش در ساعات مختلف روز دارای مزایا و معایبی است. در واقع ورزش کردن در حال روزه داری به موارد زیادی بستگی دارد. از جمله آن میزان آمادگی جسمانی و سلامت فردی است. باید به تمام نکات توجه کنید و برای جبران آب و مواد مغذی ای که بدن از دست می دهد برنامه داشته باشید.

در روزه داری چقدر باید ورزش کنم؟

در حالی که ورزش‌های سبک تا متوسط عموماً بی‌خطر هستند، انجام ورزش‌های غیرعادی با شدت بالا و حجم زیاد، به‌ویژه هنگام روزه‌داری، ممکن است سطح ایمنی شما را سرکوب یا حتی کاهش دهد، و بنابراین توصیه نمی‌شود.

بنابراین، در صورتی که:

  • از وضعیت سلامتی خود مطمئن نیستید؟
  • هرگز ورزش نکرده اید
  • دارای شرایط پزشکی مزمن عنوان مثال دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا هستید
  • باردار هستید؟
  • احساس ناخوشی کنید

اگر شما دارای موارد بالا هستید در ماه رمضان ورزش نکنید. چرا که ممکن است این موضوع به جای آنکه به سلامتی شما کمک کند بیشتر به شما آسیب بزند.

میزان ورزش در روزه داری چقدر توصیه می شود؟

عکس یک زن محجبه در حال بدنسازی

میزان ورزش توصیه‌شده در زمان روزه‌داری واقعاً به سطح فعالیت بدنی شما قبل از ماه رمضان بستگی دارد. در سطوح مختلف فعالیت میزان و بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان متفاوت است.

اگر کم تحرک بوده اید و فعالیت بدنی نداشته اید شما باید به نکات زیر توجه کنید:

  • از حجم کم شروع کنید؛ آهسته پیش بروید.
  • سعی کنید هر روز از نظر بدنی فعال بمانید.
  • تا حد امکان زمان های بی تحرکی را بشکنید.
  • فعالیت های بدنی بیشتری را در برنامه های روزانه ضروری خود بگنجانید، به عنوان مثال به جای رانندگی به سمت بازار پیاده روی کنید.
  • در شرایطی که ساعت در گام های بیشتر و رعایت فاصله ایمن در صورت لزوم، پیاده روی مناسب است. همچنین از دوره های اوج پرهیز کنید و برای جلوگیری از شلوغی مسیرهای طولانی تری پیاده روی کنید.
  • به جای آسانسور از پله بروید.
  • کارهای روزانه خانه خود را انجام دهید تا محیط زندگی خود را تمیز نگه دارید.

اگر فعالیت بدنی داشته اید و به طور منظم ورزش می کرده اید در واقع شما باید شما باید:

  • به سطوح فعلی فعالیت بدنی خود ادامه دهید. افزایش دفعات، شدت و مدت ورزش در زمان ناشتا توصیه نمی شود
  • هدف از ورزش برای نگهداری. نه اینکه از محدودیت های خود عبور کنید یا رکوردهای شخصی جدیدی ثبت نکنید
  • همیشه به بدن خود گوش دهید و بر اساس آن اصلاح کنید

چه زمانی برای ورزش در ماه رمضان مناسب است؟

عکس یک زن عرب در حال ورزش

این واقعا به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. با این حال، مزایا و معایبی وجود دارد که باید برای ساعات مختلف روز در نظر گرفت.

صبح بعد از طلوع آفتاب (بعد از سحر)

مزیت: ممکن است بعد از یک وعده غذایی پیش از غذا (سحور) انرژی بیشتری داشته باشید.

مضرات: ممکن است در معرض خطر کم آبی قرار بگیرید زیرا تا زمانی که فرد روزه نگیرد فرصتی برای سوخت گیری وجود نخواهد داشت (افطار)

عصر قبل از افطار

مزیت: شما فرصت کافی برای غذا خوردن برای ریکاوری و هیدراته شدن در زمان استراحت (افطار) خواهید داشت.

معایب: حداقل حمایت تغذیه ای قبل از ورزش

عصر بعد از افطار

مزیت: این زمان برای بسیاری ایده آل است زیرا فرصت سوخت و آبرسانی را قبل و بعد از ورزش فراهم می کند

مضرات: این باید با اهمیت استراحت/خواب متعادل شود. از ورزش ۱ تا ۲ ساعت قبل از خواب خودداری کنید تا آدرنالین (هورمون های استرس) برای خواب بهتر کاهش یابد.

آیا ورزش باعث تشنگی من در روزه نمی شود؟

برای جبران از دست دادن مایعات بدن در حین فعالیت بدنی یا ورزش زمانی که روزه هستید، به اندازه کافی هیدراته کنید.

  • هیدراتاسیون خوب نیز برای سیستم ایمنی بدن شما ضروری است.
  • بین افطار و سحر حداقل ۸ تا ۱۲ لیوان مایعات (تقریباً ۲ لیتر) در روز بنوشید.
  • از نوشیدنی های حاوی کافئین (قهوه) خودداری کنید. کافئین ادرارآور است و ممکن است شما را مستعد کم آبی کند.

انتهای مطلب

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *